17 juni 2009 | Stichting Natuurplatform Drentsche Aa eindelijk een feit | |
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad voordat we de statuten en alles daar omheen rond hadden, maar op 17 juni is de officiele oprichtingsacte bij de notaris gepasseerd. De volledige naam van de stichting luidt:
Stichting Natuurplatform Regio Drentsche Aa.
We hopen met deze Stichtingsvorm in de toekomst beter te kunnen inspelen op allerlei plannen en projecten die in het Drentsche Aa-dal en de aangrenzende gebieden spelen. Ons doel is met name de Natuur zelf en de bewoners van het gebied een stem te geven. Tot nu toe blijkt dat individuele acties van burgers geen enkele kans van slagen hebben, omdat bij alle inspraakprocedures de norm gehanteerd wordt, dat de plannen een duidelijke invloed moeten hebben op de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen. En die levenssfeer houdt volgens de autoriteiten op bij het tuinhekje van de betreffende bewoner. Over wat er in de natuurgebieden om ons heen gebeurt, hebben we dus gewoon niets te zeggen. Behalve dat we als Stichting de plannen die Gemeentes, Provincie, Nationaal beek- en esdorpenlandschap en eventuele andere instanties met onze omgeving hebben, kritisch willen bekijken, stellen we ons ook ten doel zelf een visie te ontwikkelen op het gebied en met eigen voorstellen te komen. Daartoe zijn we ook op zoek naar een aantal deskundigen, die zitting willen nemen in een RAAD VAN ADVIES ter ondersteuning van ons Natuurplatform. |
Samenstelling Bestuur: Algemene bestuursleden: Rabobank: 1496.88.709 CORRESPONDENTIE
|
|
Zie Contactpagina Natuurplatform Drentsche Aa |
||
17 juni 2009 | Opgave als donateur - meldt u aan via het opgaveformulier ---> | naar het opgaveformulier |
WERVING DONATEURS: Nu de Stichting dan eindelijk officieel is, willen we ook starten met het werven van donateurs. Ons streven is om de kosten zoveel mogelijk te beperken en het donateursgeld speciaal te reserveren voor die gevallen, dat we als Stichting kosten moeten maken om een bepaald project van de grond te krijgen. Natuurlijk zijn er ook lopende uitgaven, zoals de hosting van de website, de te openen bankrekening, wat print- of verzendkosten, maar om dat alles zo beperkt mogelijk te houden, proberen we zoveel mogelijk te communiceren via e-mail en deze website. Het idee is om in eerste instantie alle donateurs een eenmalige bijdrage van 25 euro te vragen en later, wanneer dat noodzakelijk mocht blijken, opnieuw een verzoek om een bijdrage te doen voor een speciaal project dat we onderhanden hebben. Mensen die problemen hebben met het bedrag van 25 euro, kunnen desgewenst ook een lager bedrag doneren. De bestuursleden hebben als eerste aanzet voor de dekking van de kosten van oprichting, allemaal een bedrag van 50 euro gestort. Studiereizen, bezochte symposia e.d. zullen in eerste instantie door de bestuursleden zelf worden bekostigd. Donateurs kunnen zich opgeven via het formulier op internet, dat te bereiken is via de link in de kopregel hier boven. |
||